با حضور سیمون آیوازیان، بهرام آقاخان و کیوان میرهادی
دوازدهمین دوره مسابقات گیتار تهران در روز ششم بهمن ماه ۱۳۹۶ به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و هنرمندانی چون سیمون آیوازیان (رییس هیات داوران)، هنریک آیوازیان، حامد ثابت، بهرام آقاخان، رحیم جعفری، سینا خلج، بابک ولی پور کارِ هنرجویان را داوری میکنند.
«کیوان میرهادی» نیز به عنوان داور ناظری در این رویداد حضور دارد. این دومین دوره مسابقات مگتان است که به صورت اینترنتی به صورت ترکیب اجرای زنده و اینترنتی برگزار میشود و طبق معمول به برنده این مسابقه یک گیتار با ارزش اهدا خواهد شد.
این مسابقه در چهار بخشِ L1 و L2 و A به طور ویدئویی برگزار میشود و هنرجویان باید یک یا دو قطعه آزاد را به صورت ویدئویی منتشر کنند؛
حجم هر ویدئو – به صورت بیکلام- باید زیر ۲۵ مگا بایت باشد، زمان نامحدود است. علاوه بر آن تا چهار خطا در طول یک قطعه و هر گونه ادیت مجاز است. برای سه بخش «ال یک و ال دو و آماتور»، شش داور جداگانه و بدون ارتباط با یکدیگر نمره صادر میکنند. هر داور برندهی خود را اعلام میکند و برنده اول باید حداقل سه رای از شش رای را بیاورد.
شرایط مسابقات
مَگتان محدودیت سنی و استانی ندارد و مسابقهای خصوصی است و تحت مجوزهای دفتر محترم موسیقی و اداره اماکن تهران فعالیت میکند و به تمام شرکت کنندگان در صورت درخواست ایشان ، گواهی دیجیتال حضور در مَگتان ۱۲ داده خواهد شد.
L1 به صورت آزاد کلاسیک و سبکهای دیگر است و به برنده علاوه بر لوح افتخار، گیتار “Jose Luis Mendez 40” و همچنین بسته فستیوال گیتار کلاسیک استانبول از ۱۶ الی ۲۰ فروردین ۹۷، شامل هدیه سه روز هتل و حضور Passive در تمام وورکشاپ ها – مستر کلاس ها و کنسرتهای فستیوال تعلق میگیرد.
اجرای زنده یک قطعه معاصر در یکی از روزهای فستیوال معاصر تهران اردیبهشت ۹۷ انجام خواهد شد. اما در بخش L2 که شاملِ آزاد کلاسیک و سبک های دیگر است، علاوه بر لوح افتخار گیتار “Antonio Aparicio Model AA-40 و بسته فستیوال گیتار استانبول به همراه اجرای زنده یک قطعه معاصر در یکی از روزهای فستیوال معاصر تهران اردیبهشت ۹۷ تعلق میگیرد.
در بخش آماتور نیز لوح افتخار و دو عدد گیتار Luthier Model student برای نفر اول و دوم و دو عدد سیم گیتار برای نفر سوم اعطا خواهد شد.
این مسابقه در بخشهای موزیکالیته، سوناریته، ریتم، آرتیکولاسیون، اکول و حسن انتخاب داوری خواهد شد.
شرکت کنندگان ال یک و ال دو توجه داشته باشند؛ قطعات را طوری انتخاب کنند تا بتوانند در فستیوال معاصر تهران به روی صحنه پببرند و با مدیر هنری حتما مشورت کنند.